Jari Yang Menaip...

assalamualaikum w.b.t.

duduk di tepi tingkap melihat suasana yang redup, sunyinya..kebiasaannya pelajar-pelajar akan merehatkan mata mereka hihi, suasana yang redup ini membuatkan fikiran aku melayang sejenak..bunyian burung-burung..tiupan angin yang sepoi-sepoi, berat pula mata ni, haaa jangan nak tidur pula waktu asar ini tidak elok orang kata.

durrmm ! ! hati ku tersentap, minggu depan merupakan minggu yang terakhir sesi pembelajaran. Naik sikit tekanan darah ini haha, mengenangkan assigment ada yang belum selesai, cepat-cepat fatin siapkan kerja-kerja kau ni..haihh bermonolog sendiri dalam hati.Tidak tahu lah apa yang bermain di kotak fikiran ini, bermacam perkara di fikirkan..ALLAH..ALLAH berikan hatiku ini kekuatan..ada kala berair juga air mata ini, tidak kuat..tidak kuat..aku berkata dalam hati...tetapi, aku cuba melawan perasaan ini, yes Fatin ! ! kau mampu hadapinya..yes aku cuba..aku cuba untuk bangkit..aku bangkit dari jatuh ini..setiap masalah yang di hadapi, kita cuba fikir secara positive ^__^ sesuatu masalah akan selesai jika kita bijak menanganinya..bermohonlah pada-NYA, sesungguhnya kita hamba yang lemah, sering tersungkur..untuk bangkit..usaha..usaha... berdoa lah..sesungguh DIA tempat kita bermohon, mengadulah kepada-NYA...moga ALLAH beri petunjuk kepada kita....

jangan gelapkan hati kita dengan perkara yang melalaikan, basahilah bibirmu dengan kalimah-kalimah zikrullah, mengalunkan ayat-ayat suci Al-Quran, maka akan tenang lah hatimu..bukannya dengan mendengar muzik-muzik yang melalaikan..


Kadangkala, bila duduk sendirian..tanyalah pada hati sendiri.

"Hati, kau okay tak? Aku tahu kau tak okay, banyak beban dan tekanan yang menimpa kau..maaf aku banyak buat kau terluka.."

Sekeping hati,
yang merindui cinta Ilahi. ♥

ukhti H.A. :)

No comments:

Post a Comment


ALHAMDULILLAH , JAZAAKALLAHU KHAIRA (: